lørdag 5. mars 2011

Stakkars kvinnfolk.

 May helland er alegisk mot parfyme, hun kan nesten ikke gå ut uten å bli forferdelig syk.

Jeg syntes så synd på henne, er selv alergiker og det er mange ting jeg ikke kan spise eller være i kontakt med men det kan på ingen måte sammenlignes med hva denne damen må ha som en hverdag.
Jeg kan ikke drikke melk for da blir det diarè en hel dag og ellers er jeg alergisk mot bortimot alt som har pels, er alergisk mot husstøv og har høysnue. Men dette påvirker ikke mitt liv på noen andre måter en at jeg må drikke laktosefri melk og ellers så blir jeg bare litt tett i nesen og kan få litt kløe av de andre alergiene så de bryr jeg meg ikke så mye om.

Men May kan nesten ikke gå utfor døren uten å få kraftige alergiske reaksjoner, dette er inget menneske verdigt. Hun må nesten leve isolert da hun ikke kan komme i kontakt med parfyme som de fleste mennesker bruker daglig. Det betyr at hun ikke kan ta noen form for offentlig transport, hun kan heller ikke dra på butikken hun kan ikke være på noen plasser der det er mange andre mennesker og verst av alt hun klarer ikke dra på jobben sin som hun elsker, hun er faktisk utdannet i psykologi fra London University, og Master i ledelse fra BI.

Håper det finnes noen der ute som har medisinsk skyndighet som kan hjelpe May Og mange andre som har denne alergien i norge.

Ke dokker trur?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10082560

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar